Media bez papierosa? Apel Fundacji Aflofarm

Fundacja Aflofarm, w ramach prowadzonej akcji Nie Spal się na Starcie, opracowała list otwarty skierowany do wszystkich mediów w Polsce. Celem listu jest zwrócenie uwagi na problem lokowania papierosów w przekazach medialnych. Zdaniem ekspertów Fundacji ma to duży wpływ na wybory młodzieży. Statystyki są alarmujące – każdego dnia w Polsce 500 nastolatków zaczyna palić, a rocznie to 180 tys. nowych ofiar nałogu.

Zaobserwowaliśmy ostatnio niepokojąco wysoką liczbę publikacji, w których wciąż pokazuje się bohaterów palących papierosy. Co gorsze – w tego typu przekazach papieros najczęściej pojawia się w kontekście, który często zamiast zniechęcać – zachęca młodych ludzi do spróbowania tytoniu, czytamy w liście, podpisanym przez Tomasza Furmana, Prezes Zarządu Fundacji Aflofarm.

List został wysłany do szefów wszystkich największych wydawnictw i redakcji w Polsce. Fundacja Aflofarm zwraca uwagę na fakt, że większość twórców nie zdaje sobie sprawy z tego, jak bardzo podprogowy przekaz wpływa na młodzież:

Pokazywanie wizerunku osób palących w mediach jest tak bardzo powszechną praktyką, że wydaje się zupełnie naturalne. Warto jednak zdać sobie sprawę z tego, że w ten sposób można podświadomie wpłynąć na młodych ludzi i zachęcić ich do sięgnięcia po papierosa. Dlatego apelujemy o zwrócenie uwagi na ten problem, czytamy w liście.

List skierowany przez Fundację Aflofarm do mediów można zobaczyć tutaj. 

Czy wiesz, że przeciętny palacz żyje 10 lat krócej niż osoba niepaląca? Każdy papieros kosztuje 11 minut życia!

Aktualności

Więcej aktualności

Serwis wykorzystuje pliki cookies w celu zagwarantowania pełnej funkcjonalności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Wszelkie prawa zastrzeżone © Niespalsienastarcie
Projekt i wykonanie — combar.pl

Fundacja Aflofarm